ï»ż LeomlĂĄstĂłl lemondĂĄsig – avagy Kelenföld, vĂ©gĂĄllomĂĄs | VEKE
VEKE
VĂĄrosi Ă©s El?vĂĄrosi KözlekedĂ©si EgyesĂŒlet

LeomlĂĄstĂłl lemondĂĄsig – avagy Kelenföld, vĂ©gĂĄllomĂĄs

2015-02-04
SzerzƑ:

A DĂ©li pĂĄlyaudvar elƑtti alagĂșt bizonytalan ideig tartĂł lezĂĄrĂĄsa miatt a MÁV csoport, lĂĄthatĂłan a sajĂĄt nyugalma Ă©rdekĂ©ben, az elƑvĂĄrosi vonatok egy rĂ©szĂ©t a teljes vonalon lemondta, holott jobb szervezĂ©s mellett közlekedtetĂ©sĂŒkre lenne lehetƑsĂ©ge. De mint mĂĄr oly sokszor, most is bizonyĂ­tottnak lĂĄtjuk, hogy az utas a vasĂșt szĂĄmĂĄra a nĂ©gy Ă©vszak mellett az ötödik, talĂĄn legfƑbb ellensĂ©g.    

A termĂ©szet törvĂ©nyei jelentƑsen beleszĂłltak a szĂ©kesfehĂ©rvĂĄri Ă©s pusztaszabolcsi elƑvĂĄrosi vasutat hasznĂĄlĂłk Ă©letĂ©be. A több mint 150 Ă©ves vasĂști alagĂșt tĂĄmfala Kelenföld Ă©s a DĂ©li pĂĄlyaudvar között megcsĂșszott, a vonatforgalmat szombat esete Ă©rthetƑ okokbĂłl le kellett zĂĄrni. Kelenföld csĂșcsra jĂĄratva prĂłbĂĄl fejpĂĄlyaudvarkĂ©nt viselkedni, fordĂ­tja vissza a gyors- Ă©s szemĂ©lyvonatokat, egyes InterCity vonatokat a DĂ©li helyett. Ennek esett ĂĄldozatul a legtöbb martonvĂĄsĂĄri Ă©s szĂĄzhalombattai elƑvĂĄrosi vonat, amelyet egĂ©sz egyszerƱen nem közlekedtet a MÁV-Start.

DĂ©li szellem pĂĄlyaudvar. Az ide vezetƑ vasĂști alagĂșt tĂĄmfala megcsĂșszott, a vonatforgalmat Ă­gy ĂĄtmenetileg le kellett ĂĄllĂ­tani.

DĂ©li szellem pĂĄlyaudvar. Az ide vezetƑ vasĂști alagĂșt tĂĄmfala megcsĂșszott, a vonatforgalmat Ă­gy ĂĄtmenetileg le kellett ĂĄllĂ­tani.

A kapcsolĂłdĂł kommunikĂĄciĂł is meglehetƑsen bennfentesre sikeredett, a mezei utas aligha Ă©rti meg a vonatszĂĄmokbĂłl, hogy az Ƒ vonata közlekedik vagy sem:

„MartonvĂĄsĂĄr – Bp. DĂ©li, illetve Bp. DĂ©li – MartonvĂĄsĂĄr viszonylatĂș vonatok közĂŒl a 4617, 4623, 4633 – 4610, 4616, 4626 sz.  vonatok közlekednek, a többi vonat lemondĂĄsra kerĂŒl (4619,  4697, 4627, 4637, 4615, 4625, 4635, 4645, 4613,  4643, 4611, 4621, 4631 –  4612, 4622, 4632, 4642, 4614, 4624, 4634, 4644, 4636, 4646, 4618, 4628, 4638).” MÁV-Start kommunikĂĄciĂł, 2015. februĂĄr 2.

A laikus szĂĄmĂĄra lĂĄthatĂł szĂĄmhalmaz mĂ©g vĂ©letlenĂŒl sem tartalmazza, hogy a bƱvös szĂĄmok mely indulĂĄsi idƑpontokat tartalmazzĂĄk, mint ahogy abban is csak vasutas vĂ©nĂĄval rendelkezƑk talĂĄlnak magyarĂĄzatot, hogy a nĂ©gyjegyƱ szĂĄmok miĂ©rt nem növekvƑ sorrendben szerepelnek a felsorolĂĄsban. A februĂĄr 2-ai ĂĄllapothoz kĂ©pest valamelyest javult a tĂĄjĂ©koztatĂĄs, Ă­gy mĂĄr a lemondott vonatok indulĂĄsi idƑpontjai is megjelentek tĂĄblĂĄzatos formĂĄban.

Kelenföld csĂșcsra jĂĄratva prĂłbĂĄl fejpĂĄlyaudvarkĂ©nt viselkedni, fordĂ­tja vissza a gyors- Ă©s szemĂ©lyvonatokat, valamint egyes InterCity vonatokat a DĂ©li helyett.

Kelenföld csĂșcsra jĂĄratva prĂłbĂĄl fejpĂĄlyaudvarkĂ©nt viselkedni, fordĂ­tja vissza a gyors- Ă©s szemĂ©lyvonatokat, valamint egyes InterCity vonatokat a DĂ©li helyett.

A DĂ©li pĂĄlyaudvar kiesĂ©sĂ©vel heteken keresztĂŒl mindenki rosszabbul jĂĄr, aki Kelenföld helyett eddig a budai fejpĂĄlyaudvar tĂ©rsĂ©gĂ©t kereste. KĂŒlön kell azonban vĂĄlasztani a lezĂĄrĂĄsbĂłl eredƑ kellemetlensĂ©geket a tovĂĄbbi szervezĂ©si problĂ©mĂĄktĂłl. A kƑomlĂĄs miatti korlĂĄtozĂĄs Ă©rthetƑ, bĂ­zunk abban, hogy mihamarabb megtörtĂ©nik a tĂĄmfal helyreĂĄllĂ­tĂĄsa. Az alagĂșt kizĂĄrĂĄsa miatti tovĂĄbbi vonatlemondĂĄsok miatt viszont mĂĄr a kĂ©t fƑvonal belsƑ szakaszĂĄnak utasai is sokkal gyengĂ©bb ellĂĄtĂĄst kapnak, a többiek pedig jĂłval tömöttebb vonatokon utazhatnak. Érd alsĂł az eddigi fĂ©lĂłrĂĄs követĂ©s helyett közel ĂłrĂĄs kiszolgĂĄlĂĄst kap a martonvĂĄsĂĄri vonatok lemondĂĄsa miatt, Érdliget, Érd Ă©s SzĂĄzhalombatta felĂ© is csak minden mĂĄsodik vonat közlekedik, duplĂĄjĂĄra növelve a követĂ©si idƑt. A MÁV-Start fƑ cĂ©lterĂŒletĂ©t jelentƑ elƑvĂĄrosban ilyen utasellenes lĂ©pĂ©sek kĂŒlönösen nem fogadhatĂłk el, fƑleg, ha lĂĄtjuk a lemondĂĄsok valĂłdi hĂĄtterĂ©t.

A vonatok nagy rĂ©sze a DĂ©li helyett Kelenföldön tölti a visszaindulĂĄsig hĂĄtra lĂ©vƑ idƑt, foglalva a helyet a csĂșcsidƑben közlekedƑ sƱrĂ­tƑ szerelvĂ©nyektƑl. Ennek esett ĂĄldozatul szĂĄmos martonvĂĄsĂĄri Ă©s szĂĄzhalombattai elƑvĂĄrosi vonat.

A vonatok nagy rĂ©sze a DĂ©li helyett Kelenföldön tölti a visszaindulĂĄsig hĂĄtra lĂ©vƑ idƑt, foglalva a helyet a csĂșcsidƑben közlekedƑ sƱrĂ­tƑ szerelvĂ©nyektƑl. Ennek esett ĂĄldozatul szĂĄmos martonvĂĄsĂĄri Ă©s szĂĄzhalombattai elƑvĂĄrosi vonat.

A MÁV csoport kĂ©nyelmesen nem nyĂșlt a megmaradĂł vonatok mƱszaki közlekedĂ©si rendjĂ©hez, a fordĂĄihoz, a legtöbb vonat a most amĂșgy is szƱkös kapacitĂĄsĂș Kelenföldön tölti azt az idƑt, amelyet normĂĄl közlekedĂ©si rend mellett a DĂ©li pĂĄlyaudvaron ĂĄllt volna. Ha a pusztaszabolcsi Ă©s a szĂ©kesfehĂ©rvĂĄri vonalakrĂłl Ă©rkezƑ zĂłnĂĄzĂł, gyorsĂ­tott Ă©s szemĂ©lyvonatokat Kelenföldön a lehetƑ legrövidebb idƑn belĂŒl fordĂ­tanĂĄ vissza menetrend szerinti indulĂĄsokba a vasĂșttĂĄrsasĂĄg, akkor a lemondott helyi vonatok is közlekedhetnĂ©nek, ezzel megspĂłrolva az utasok szĂĄmĂĄra több hĂ©ten ĂĄt a mindennapi bosszĂșsĂĄgot. Ehhez persze az ĂŒzemeltetƑi oldalrĂłl több rugalmassĂĄg, a szerelvĂ©nyfordulĂłk rĂ©szleges, ĂĄtmeneti ĂĄttervezĂ©se, Ă©s elsƑsorban utascentrikus hozzĂĄĂĄllĂĄs lenne szĂŒksĂ©ges, amely lĂĄtvĂĄnyosan nem elƑfeltĂ©tel egy ilyen horderejƱ vĂĄgĂĄnyzĂĄr esetĂ©n. MĂĄrpedig az idei menetrendtƑl az Ă©rintett elƑvĂĄrosi jĂĄratok kizĂĄrĂłlag korszerƱ FLIRT motorvonatokbĂłl ĂĄllnak, Ă­gy sokkal hatĂ©konyabb forgalomszervezĂ©sre Ă©s gyorsabb irĂĄnyvĂĄltĂĄsra lenne lehetƑsĂ©g, mint a hagyomĂĄnyos, mozdonyos vonatok esetĂ©n. A tĂĄvolsĂĄgi vonatok kelenföldi fordĂ­tĂĄsa is zökkenƑmentesebb lehetne, ha MÁV csoport vĂ©gre hasznĂĄlnĂĄ az Ășn. halberstadti vezĂ©rlƑkocsikat, amelyek rĂ©vĂ©n a mozdonyok körĂŒljĂĄrĂĄsĂĄt mellƑzve, gyors irĂĄnyvĂĄltĂĄsra Ă©s kevesebb vĂĄgĂĄny lefoglalĂĄsĂĄra lenne szĂŒksĂ©g Kelenföldön. Ezzel a többi vonat zavartalanabb közlekedĂ©se is biztosĂ­thatĂł lenne. KĂŒlön pikantĂ©ria, hogy ezekhez a vezĂ©rlƑkocsikhoz, az ingavonati ĂŒzem Ă©rdekĂ©ben alakĂ­totta ĂĄt a MÁV a V43-as mozdonyok egy rĂ©szĂ©t, de rendeltetĂ©sszerƱen Ă©rdemben sosem hasznĂĄlta erre.

Az Ă©rintett elƑvĂĄrosi jĂĄratok kizĂĄrĂłlag korszerƱ FLIRT motorvonatokbĂłl ĂĄllnak, Ă­gy sokkal hatĂ©konyabb forgalomszervezĂ©sre Ă©s gyorsabb irĂĄnyvĂĄltĂĄsra lenne lehetƑsĂ©g, mint a hagyomĂĄnyos, mozdonyos vonatok esetĂ©n. FeltĂ©ve, hogy a vasĂșt az utasok Ă©rdekeit helyezi elƑtĂ©rbe sajĂĄt kĂ©nyelmi szempontjai helyett.

Az Ă©rintett elƑvĂĄrosi jĂĄratok kizĂĄrĂłlag korszerƱ FLIRT motorvonatokbĂłl ĂĄllnak, Ă­gy sokkal hatĂ©konyabb forgalomszervezĂ©sre Ă©s gyorsabb irĂĄnyvĂĄltĂĄsra lenne lehetƑsĂ©g, mint a hagyomĂĄnyos, mozdonyos vonatok esetĂ©n. FeltĂ©ve, hogy a vasĂșt az utasok Ă©rdekeit helyezi elƑtĂ©rbe sajĂĄt kĂ©nyelmi szempontjai helyett.

A VĂĄrosi Ă©s ElƑvĂĄrosi KözlekedĂ©si EgyesĂŒlet ezĂșton kĂ©ri a MÁV csoport illetĂ©keseit, hogy vonja vissza a 30a Ă©s 40a vonalak elƑvĂĄrosi betĂ©tjĂĄratainak lemondĂĄsĂĄt, Ă©s hatĂ©konyabb, ĂĄtszerkesztett fordaszervezĂ©ssel tegye lehetƑvĂ© valamennyi elƑvĂĄrosi vonat leközlekedtetĂ©sĂ©t. EgyĂșttal a MÁV csoport figyelmĂ©t felhĂ­vjuk a kommunikĂĄciĂł minƑsĂ©gĂ©nek javĂ­tĂĄsĂĄra, az utazĂłközönsĂ©g szĂĄmĂĄra Ă©rthetƑ nyelvezetƱ Ă©s tartalmĂș ĂŒzenetek megfogalmazĂĄsĂĄra. Nem lehet cĂ©l az elƑvĂĄrosi vasĂști utasok elvesztĂ©se, miközben Ă©pp e tĂ©rsĂ©gben folyamatosan ĂĄllnak forgalomba az orszĂĄg legkorszerƱbb vasĂști jĂĄrmƱvei.

Related Posts with Thumbnails

HozzĂĄszĂłlĂĄsok

ï»ż

Vélemény, hozzåszólås?

Az email cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©. A kötelezƑ mezƑket * karakterrel jelöljĂŒk.

ï»ż