VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

2016-ban is komoly kihívások állnak a tömegközlekedés utasai és az értük tenni vágyók előtt: Kérjük, Ön is segítse munkánkat, és SZJA 1%-ának felajánlásával támogassa a VEKÉ-t!

Előre kitöltött, nyomtatható Rendelkezési Nyilatkozat letölthető INNEN (PDF formátumban).

Adószámunk: 18104202-1-42

Skoda villamosok forgalomba helyezése Miskolcon: Közlekedéstörténeti siker vagy inkább jelentős lemaradás?

2014-12-17
Szerző:

Siker vagy inkább elfedett probléma, ha kevesebb a hadra fogható villamos, mint az ütemterv szerint kellene? Miért ritkult a villamosközlekedés? Hol van az 1A villamosjárat? A VEKE miskolci tagszervezetének sok a kérdése az MVK Zrt felé…

A napokban forgalomba állt 5 új Skoda villamos Miskolcon, amelyet a MVK Zrt. közlekedéstörténeti sikerként kommunikált az utasok és a közvélemény felé.

10752502_834410443290456_1588213588_o

Vajon miért nincsenek az utcán a Skoda villamosok mind?

A miskolci utazóközönség kíváncsi lenne néhány kérdésre, ezért ezeket a kérdéseket a VEKE miskolci tagszervezete a nyilvánosság előtt fogalmazza meg az MVK Zrt. számára:

  • 2014 decemberében hogyan lehet soha nem látott sikerként elkönyvelni, hogy a leendő 31-ből 15 Skoda villamos forgalomképes, miközben a szerződésben vállalt és a miskolci közgyűlés által is elfogadott ütemterv szerint már legalább 23 új villamosnak kellene szállítania az utasokat? A 20. villamost már november 14-én üzembe kellett volna helyezni! (Lásd a mellékelt nyilvános pdf file 17. oldalán a táblázatban, 1.sz. melléklet) A csúszás bizonyosan nem a Skoda hibája, hiszen ők a vállalt szállítási ütemezési tervet túlteljesítve, mostanra már csaknem az összes villamost leszállították Miskolcra. Nem gondolják, hogy a kommunikációjuk visszatetsző, amellett, hogy nem is fedi a valóságot?

  • Hogyan lehetséges, hogy megérkezett a sok új villamos, ennek ellenére ritkult a villamosközlekedés? A menetrendek tanúsága szerint ugyanis szeptembertől a reggeli csúcsidőben, a 2014 tavaszi 4 perces követési idő helyett idén szeptembertől már csak 5 percenként indulnak a szerelvények az 1-es és a 2-es villamos vonalán a legsűrűbb időszakban.

  • A tervekkel ellentétben miért nem indult be továbbra sem az újdiósgyőri zsúfoltságot tehermentesíteni hivatott 1A-s villamos viszonylat?  Pedig – ahogyan a sikerkommunikációban is olvashatjuk – már bőven lenne hozzá elegendő új szerelvény. Ehelyett az Újgyőri főtér és a Diósgyőri Gimnázium között villamospótló szerepet betöltve továbbra is az 1A-s autóbusz közlekedik, összességében kevésbé komfortos utazást biztosítva az utasoknak és magasabb üzemeltetési költséget okozva az MVK Zrt-nek.

Az 1A-s villamos számára kiépített betétvégállomás a Diósgyőri Gimnáziumnál megépítése óta,   két éve kihasználatlanul áll, miközben a párhuzamos busz továbbra is sűrítve jár

Az 1A-s villamos számára kiépített betétvégállomás a Diósgyőri Gimnáziumnál megépítése óta,
két éve kihasználatlanul áll, miközben a párhuzamos busz továbbra is sűrítve jár

Kíváncsian várjuk az MVK Zrt. válaszait a témában.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.