VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

2016-ban is komoly kihívások állnak a tömegközlekedés utasai és az értük tenni vágyók előtt: Kérjük, Ön is segítse munkánkat, és SZJA 1%-ának felajánlásával támogassa a VEKÉ-t!

Előre kitöltött, nyomtatható Rendelkezési Nyilatkozat letölthető INNEN (PDF formátumban).

Adószámunk: 18104202-1-42

Az utasok fizetik a taxit, mégsem kérdezi meg őket a BKK

2012-06-12
Szerző:

A BKK az utazóközönség megkérdezése nélkül akarja szabályozni a budapesti taxiközlekedést. Mindent agyonszabályoznának, csak az utasok problémáival nem foglalkoznak. A VEKE nyilvánosan is megismétli azokat a kérdéseit, melyekre a BKK vezetői eddig nem voltak hajlandóak válaszolni.

A Budapesti Közlekedési Központ mélyrehatóan szabályozni kívánja a taxiközlekedést Budapesten. Egyesületünk, mint az Európai Utasok Szövetségének (EPF) magyar tagszervezete, örömmel értesült a kezdeményezésről, mivel a taxiközlekedés régóta szabályozásért kiált. Sajnos a BKK által szervezett egyetlen egyeztetés eredménytelen volt, a feltett kérdéseinkre a BKK vezetői nem voltak hajlandóak válaszolni, a tervezett szabályozás szövegét pedig nem is ismertették. Mivel a helyzet azóta sem változott, ellenben mindenféle híresztelések keringenek, ezért kényszerűségből a nyilvánossághoz fordulunk. Újfent feltesszük kérdéseinket a BKK-nak, hátha a titkolózásnak vége szakad és megismerhetjük, mit is terveznek az utazóközönség feje felett.

Legyenek szívesek és mutassanak rá, mely pontja a rendelet-tervezetnek:
– segíti elő, hogy a hiénák eltűnjenek az utakról?
– segíti elő, hogy növekedjék a bizalom a taxiszolgáltatással kapcsolatban, és az utasok bátran le merjék inteni bármelyik kocsit?
– akadályozza meg az órák pörgetését, az utasok átverését?
– teszi lehetővé, hogy az utasok messziről is felismerhessék, melyik taxis szerveződés kocsija érkezik, hogy választhassanak a fuvarozók közül?
– teszi lehetővé, hogy az agglomerációs fuvarok kapcsán ne büntessék az utasokat és elfogadható tarifarendszer alakuljon ki (Budaörs pl. közelebb van a belvároshoz, mint Zugló!)?
– nyújt előnyöket azoknak a vállalkozóknak, melyek kifejezetten taxizási célból épített, másra nem használható kocsikkal szolgáltatnak (pl. londoni, New York-i típusterv szerinti kocsik), így az utasok számára magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak?

Legyenek szívesek és magyarázzák meg:
– mitől lesz jobb az utazóközönségnek az, hogy a versenyhelyzet helyett központi áremeléssel sújtja őket a BKK?
– hol van az a felhatalmazás, amely szerint a BKK saját kénye-kedve szerint szabályozhatja a taxik megjelenését, egy a városképet alapvetően meghatározó elemet, Budapest lakossága véleményének megkérdezése nélkül?

Önmagában az, hogy végre foglalkoznak a taxiközlekedés problémakörével, méltánylandó, ám az eddigi ötletrohamok kapcsán az utas, mint a rendszer finanszírozója finoman szólva sem látszik a szabályozás nyertesének. Egy fix tarifa, azonos autókkal együtt nemcsak megöli az utasokért folytatott versenyt, de az utazóközönség szerteágazó igényeit sem elégíti ki. Az egykaptafa könnyen arra is kényszerítheti az üzemeltetőket, hogy a járműveiken spóroljanak, összességében így a minőség javulására egyáltalán nem látszik garancia, sőt. A VEKE attól tart, a taxisokra rótt plusz terhek miatt növekedni fog az órapörgetős, átveréses esetek száma és pont azok a szolgáltatók szorulnak majd ki, amelyek az utasokért versenyezve kívántak dolgozni.

Várjuk a BKK reagálását a feltett kérdésekre. Ha nem tudnak rájuk megnyugtatóan válaszolni, kérjük hogy semmilyen tervezetet ne terjesszenek a Fővárosi Közgyűlés elé, és kezdjék elölről, ezúttal már érdemben az egyeztetéseket.

Fejlemény: A BKK közzétette a rendelet-tervezetet a honlapján. Mi nem találtunk a kérdéseinkre választ benne.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.