VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

2016-ban is komoly kihívások állnak a tömegközlekedés utasai és az értük tenni vágyók előtt: Kérjük, Ön is segítse munkánkat, és SZJA 1%-ának felajánlásával támogassa a VEKÉ-t!

Előre kitöltött, nyomtatható Rendelkezési Nyilatkozat letölthető INNEN (PDF formátumban).

Adószámunk: 18104202-1-42

Fővárosi temetői járatok: hibás menetrend és hiányos tájékoztatás

2010-10-31
Szerző:

Nem igazán jeleskedett a BKV a hétvégi temetői járatok megszervezésével kapcsolatban. Igaz ugyan, hogy színvonalas térképet készítettek, ám azokat csak a járműveken helyezték el, a megállókban nem, sőt, a legtöbb, rendkívüli járat által érintett megállóban semmilyen tájékoztatás nem volt. Ennek eredménye sok tanácstalanul álldogáló, majd mérgelődő utas. A problémát tetézte néhány járművezető nem éppen szabályszerű munkavégzése is, amely vagy a dolgozók tájékoztatásának, vagy munkavégzésük ellenőrzésének, esetleg mindkettőnek a hiányosságaira mutat rá.

A képen látható, eléggé üres busz a 10-15 várakozó utas ellenére sem állt meg a Gyömrői úti megállóban, pedig a rendkívüli menetrend szerint meg kellett volna állnia (forrás: Hajtó Bálint)

A képen látható, eléggé üres busz a 10-15 várakozó utas ellenére sem állt meg a Gyömrői úti megállóban, pedig a rendkívüli menetrend szerint meg kellett volna állnia (forrás: Hajtó Bálint)

Az Új Köztemetőhöz közlekedő villamosjáratokat ugyan dícséretesen sűrítették, ám a menetrendet nem sikerült használhatóra megalkotni. Ennek eredményeképpen a 28, 28B és 37-es villamosok között létrejött az ún. nóniusz-hatás, azaz nagyjából egyszerre, egymás ütközőjét taposva jött három villamos, utánuk hosszú szünet, majd megint egy hármas, ráadásul a viszonylatok is összekeveredtek. Tagtársunk az Új Köztemető előtt, a Maglódi út-Sírkert utca sarkán vette fel a követési időközöket, melyeket most közreadunk (2010. október 31., 10:25 és 11:37 között):

28 10:25, 28B 10:26, 37 10:28, 28 10:36, 37 10:37, 28B 10:39, 28B 10:44, 28 10:45, 37 10:46, 28 10:55, 37 10:56, 28B 10:57, 28 11:01, 28B 11:02, 37 11:04, 28 11:16(!!!), 37 11:17, 28B 11:19, 28B 11:22, 37 11:24, 28 11:26, 28 11:31, 37 11:35, 28B 11:37

Már eleve a 28-as és 28B villamosok is egyszerre érkeztek a Salgótarjáni utcához, mivel indulásukat óra 10-20-30-ra (28-as, Népszínház utca), illetve óra 12-22-32-ra (28B, Keleti pályaudvar) időzítették. Ennek eredményeképpen a villamosok már a Salgótarjáni utcán rendszeresen együtt haladtak a temetői végállomásig, és visszaútban is nagyjából ugyanez volt a helyzet. A rosszul tervezett menetrendet a forgalomirányításnak kellett volna “kisimítani”, ám hathatós bevatkozásnak nem láttuk a nyomát.

A temetői járatokról a megállókban szinte semmilyen tájékoztatás nem volt elérhető (forrás: Hajtó Bálint)

A temetői járatokról a megállókban szinte semmilyen tájékoztatás nem volt elérhető (forrás: Hajtó Bálint)

A 28-as és 28B villamosok menetrend szerint 1-9-1-9 percenként követték egymást, amit tovább rontott a 37-esek hangolatlansága (forrás: Hajtó Bálint)

A 28-as és 28B villamosok menetrend szerint 1-9-1-9 percenként követték egymást, amit tovább rontott a 37-esek hangolatlansága (forrás: Hajtó Bálint)

A menetrendtervezési, utastájékoztatási és forgalomirányítási feladatokat várhatóan jövő év júliusától a Budapesti Közlekedési Központ veszi át, a fentiek jól mutatják, miért is van szükség a változtatásra. Azonban nagyon nem mindegy, kiket vesz át a BKK a BKV-tól. Akik számtalanszor bebizonyították alkalmatlanságukat, nem valószínű, hogy a BKK-ba átkerülve egyből megtáltosodnának. A megfelelő szakembergárda kiválasztása nagy felelősséget fog róni a BKK-ra, egy év múlva ilyenkor ugyanis már az új központ lesz felelős a szolgáltatások megszervezéséért.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.