A VEKE üdvözli a Budapesti Közlekedési Központ megalapítását | VEKE
VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

A VEKE üdvözli a Budapesti Közlekedési Központ megalapítását

2010-10-27
By

A VEKE évek óta szorgalmazza a megrendelői, közlekedésszervezői feladatok kiemelését az üzemeltetőktől – nem csak a BKV, de a vasúttársaságok és a Volán-társaságok esetében is, mert ezt egészségtelen gyakorlatnak tartja. A megrendelő – az önkormányzatok, az állam, és végső soron így az utasok – érdekei sérültek, a szolgáltatás nem fedte az igényeket, ellenőrizhetetlen és pénzfaló volt.

Az üzemeltetők foglalkozzanak az alapfeladatukkal, az üzemeltetéssel, a stratégiai, fejlesztési és megrendelői feladatokat pedig közelebb kell vinni a döntéshozatalhoz. Ennek a szétválasztásnak a fővárosi megvalósítása a Budapesti Közlekedési Központ. A VEKE már 2004-ben felvetette az integrált megrendelői szervezet felállításának szükségességét, szakmai álláspontunk évek óta ismert minden nyilvános és szakmai fórumon. Büszkék vagyunk arra, hogy javaslatainkat befogadták és azok remélhetőleg megvalósításra is kerülnek. Egy szakmai civil szervezetnek nem is lehet más célja, mint hogy szakmai javaslatait a döntéshozók megfogadják, és meg is valósítsák. A VEKE külön büszke arra, hogy egyik vezetőjét érdemesnek tartják arra, hogy a megvalósításban tevékenyen részt vegyen.

A Budapesti Közlekedési Központ előtt számos komoly feladat áll. Rendbe kell tenni a közlekedési szektor finanszírozását, fenntartható alapra kell végre helyezni. A jogszabályokat felül kell vizsgálni, szabályozni kell a jelenleg szabályozatlan és gazdátlan elővárosi közlekedést, ehhez pedig ki kell alakítani a közlekedési szövetségek rendszerét. Nem tartható az sem, hogy a város megkérdezése nélkül folyjék több tíz milliárdos vasúti fejlesztések tervezése.  Mindezekhez a lépésekhez természetesen az állammal és az állami megrendelővel való megállapodás szükséges, de Budapestnek kezdeményezőként kell fellépnie a problémák megoldása érdekében. Eddig nem volt a Fővárosnak olyan szervezete, amely az állam partnere lehetett volna, mostantól lesz.

A BKV lerongyolódott infrastruktúrájának és járműparkjának elfogadható szintre történő felemelése, a parkolási rendszer anomáliáinak kezelése, a kerékpárosok igényeinek kielégítése, a közlekedés okozta környezetszennyezés csökkentése, az utcák visszaadása a gyalogosoknak, vagy az elérhető uniós források kiaknázása embert próbáló feladat, ráadásul olyan stratégiai látásmódot követel, mellyel eddig a Főváros nem rendelkezett.

Mindezeket a stratégiai célokat ráadásul rendkívül rossz pénzügyi körülmények között kell teljesíteni, amelyeket tetéz az egyesületünk által lassan egy évtizede egyedüliként kifogásolt 4-es metró beruházás immár teljes csődje is. Járatritkításról vagy drasztikus tarifaemelésről pedig szó sem lehet, a VEKE számtalanszor bebizonyította, hogy ez az út nem járható, csak a szolgáltatás minőségének folyamatos javítása az elfogadható.

Sok sikert és eredményes munkát kívánunk Vitézy Dávidnak és leendő munkatársainak. A nehéz és sokrétű munkához, amennyiben arra igényt tartanak, természetesen szakmai segítségünket továbbra is megadjuk, a Központ felépülését, működését pedig igyekszünk kiemelt figyelemmel kísérni, az utazóközönség érdekeit képviselni.

A VEKE elnöksége

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *