VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

2016-ban is komoly kihívások állnak a tömegközlekedés utasai és az értük tenni vágyók előtt: Kérjük, Ön is segítse munkánkat, és SZJA 1%-ának felajánlásával támogassa a VEKÉ-t!

Előre kitöltött, nyomtatható Rendelkezési Nyilatkozat letölthető INNEN (PDF formátumban).

Adószámunk: 18104202-1-42

Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap Győrött 2010. szeptember 22-én

2010-09-18
Szerző:
A nosztalgiabusz 2009-ben is számos érdeklődőt vonzott, Révai Miklós utca, Győr

A nosztalgiabusz 2009-ben is számos érdeklődőt vonzott, Révai Miklós utca, Győr

Győr városa 2010-ben ismét részt vesz az Európai Mobilitási Hét rendezvénysorozatán. A változatos programok közül kiemelkedik az Autómentes Nap – egyúttal a Közösségi Közlekedés Napja –, amelyre szeptember 22-én (szerdán) kerül sor. Ezen a napon valamennyi győri helyi autóbuszjárat – immár hagyományosan – jegy nélkül vehető igénybe. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) győri tagszervezetének kezdeményezése révén az utasok idén a MÁV-START Zrt. vonatait is díjmentesen kipróbálhatják Győr belvárosa és dinamikusan fejlődő peremkerülete, Ménfőcsanak között. A vonatokhoz 10 és 17 óra között a VEKE és a Kisalföld Volán Zrt. szervezésében ideiglenes ráhordó autóbuszjáratok is csatlakoznak (köztük egy Ikarus 66-os típusú nosztalgia-autóbusz), amelyek feltárják Ménfőcsanak egyelőre gyengén ellátott részeit, többek között az új Mediterrán lakóparkot.

A 41-es járatokat az Ikarus 66-os nosztalgia-autóbusz, míg a 42-eseket modern jármű fogja végezni

A 41-es járatokat az Ikarus 66-os nosztalgia-autóbusz, míg a 42-eseket modern jármű fogja végezni

A jelenleg közel 10 ezer fő lakosságú városrészbe egyre több fiatal család költözik ki, emiatt a 83-as főút bevezető szakaszán rendszeres torlódások tapasztalhatók. Kezdeményezésünkkel rá szeretnénk mutatni, hogy a mai zsúfolt, helyenként már katasztrofális közúti közlekedésnek megfelelő alternatívája lehet a meglévő kötöttpályás infrastruktúra kihasználása. Csúcsidőben akár 10-15 perces előnyre lehet szert tenni a vasút használatával, ezáltal az utasok egy része utazási idejének közel felét megtakaríthatná!

Kezdeményezésünk nem titkolt célja, hogy a döntéshozók felismerjék, a kötöttpályás közlekedés fejlesztésével, tarifaközösségek és közlekedési szövetségek létrehozásával lehetővé válhat egy az utasok számára kényelmes, gyors és pontos utazást biztosító – ezáltal versenyképes – komplex közösségi közlekedési rendszer kiépítése. A városi és elővárosi kötöttpályás közlekedés kialakítása Győr stratégiai tervében is szerepel, ezért bízunk abban, hogy kísérletünk eredményes lesz, és a közeljövőben újabb lépések történhetnek az integrált közösségi közlekedési rendszer kialakítása irányában.

Az Ikarus 66-os (“faros”) nosztalgiabusz további járatai:

  • 22-es járat Ménfőcsanak, Királyszék útról Révai Miklós utcába indul 10.48 órakor
  • 22A járat a Révai Miklós utcából Marcalvárosba indul 11.30 órakor
  • 22-es járat Ménfőcsanak, Királyszék útról Révai Miklós utcába indul 12.48 órakor
  • 22A járat a Révai Miklós utcából Marcalvárosba indul 13.20 órakor
  • 22-es járat Ménfőcsanak, Királyszék útról Révai Miklós utcába indul 16.34 órakor
  • 11-es “fotós járat” a Révai Miklós utcából Bácsára indul 17.15 órakor (majd vissza)

Információ a további programokról (Volán-relikviák vására, éjszakai autóbusz, Volán-teleplátogatás):

Kapcsolódó anyagaink:

PRO.MOTIONGyőr önkormányzata a ménfőcsanaki közlekedési szokások vizsgálata kapcsán részt vett a PRO.MOTION nemzetközi konzorciumban.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.