VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

2016-ban is komoly kihívások állnak a tömegközlekedés utasai és az értük tenni vágyók előtt: Kérjük, Ön is segítse munkánkat, és SZJA 1%-ának felajánlásával támogassa a VEKÉ-t!

Előre kitöltött, nyomtatható Rendelkezési Nyilatkozat letölthető INNEN (PDF formátumban).

Adószámunk: 18104202-1-42

MÁV-válasz a VEKE-közleményre: intézkedés helyett mellébeszélés

2010-06-25
Szerző:

A hétvégi vágányzárral kapcsolatos közleményünkre reagált a MÁV: a menetrend átdolgozása helyett azonban kínos mellébeszélésbe kezdtek, egy szót sem ejtve az egyébként általunk kritizált forgalmi rendről.


A VEKE csütörtökön hívta fel a figyelmet a MÁV botrányosan megszervezett hétvégi vágányzárára, melynek során a Keleti pályaudvarra érkező és onnan induló elővárosi vonatokat a kies, hiányos tömegközlekedési kapcsolatokkal bíró Kőbánya felsőről indítják, ahelyett, hogy a vonatokat a Nyugati pályaudvarra terelnék vagy legalább vonatpótló autóbuszokat közlekedtetnének. Közleményünkben a tájékoztatás hiányát is kifogásoltuk.

A MÁV csütörtök este válaszközleményben reagált (lásd lent), melynek bevezetőjében ugyan azt állítják, hogy határozottan cáfolják a VEKE állításait, a keménynek tűnő indítás után mégsem találunk egy mondatnyi cáfolatot sem. A MÁV-közlemény egy szót sem ejt arról, hogy miért az utasok érdekével ellentétesen szervezték meg a hétvégi vágányzárat, miért nem terelik a vonatokat a Nyugati pályaudvarra, miért nem rendeltek meg buszos pótlást, miért hozzák elfogadhatatlanul hátrányos helyzetbe saját utasaikat – sőt, általánosságban, a forgalmi rendet meg sem próbálja a MÁV indokolni, csak a tájékoztatásról ejt szót, miközben kritikánknak csak kisebbik része vonatkozott erre. A reakció mindennél beszédesebb: még egy magyarázkodó mondattal sem próbálják megvédeni, amit persze nem is lehet: a belső üzemi önérdekek és a MÁV-ot átható teljes közöny és érdektelenség miatt kialakult, az utasok érdekével 100%-ig ellentétes forgalmi rendet.

A MÁV reakciója egyetlen érdemi állítást tartalmaz: azt állítja, hogy ők valójában tájékoztattak. Szerintünk nem az 2010-ben az utastájékoztatás módja, hogy kiszögelik a hirdetményt két tucat lejárt tájékoztató mellé a faliújságra, és nem az, hogy az internetes honlapon még célzott kereséssel is megtalálhatatlan ötödik almenü legalsó szegletébe elhelyeznek egy vágányzári közleményt. Az utasnak nem az a dolga, hogy a hirdetményeket keresse, hanem a MÁV dolga az, hogy a menetrendi változások iránt magától egyáltalán nem érdeklődő, a szolgáltatást méregdrágán megfizető utashoz is eljuttassa a lényeges információt: nem akkor és nem onnan indul a vonata, ahonnan megszokta.

A válaszközlemény azonban felér egy beismerő vallomással: a MÁV azt állítja, hogy vágányzárat június 17-én szögelték ki az állomások faliújságaira és 18-án hirdették meg a Mávinformban. Csakhogy a MÁV-Start Üzletszabályzatának 7.7 pontja szerint a változást, amely során az utasnak korábban kell elindulnia, hogy elérje vonatát, 14 nappal korábban, tehát legkésőbb június 12-én kellett volna meghirdetni. A MÁV tehát válaszreakciójában a VEKE érdemi felvetéseire semmit nem válaszolt, viszont egyértelműen beismerte: a vágányzár előkészítésekor nem csak az utasérdekekre és a szakmai racionalitásra, hanem saját üzletszabályzatára is fütyült.

A MÁV menedzsmentjének felelőssége végképp egyértelművé vált azáltal, hogy a VEKE közleménye után is a nyilvánosság félrevezetését és a valós probléma eltussolását választották a megmagyarázhatatlan, botrányos színvonalon előkészített vágányzári forgalmi rend azonnali átdolgozása helyett. Felszólítjuk a MÁV és a MÁV-Start vezérigazgatóit, Andrási Miklóst és Kozák Tamást, hogy a közvélemény félretájékoztatását és az átlátszó magyarázkodást hagyják abba és a pénteki munkanapot kihasználva intézkedjenek a forgalmi rend átdolgozása, a hétvégi vágányzár által az utasoknak okozott kényelmetlenség enyhítése érdekében, erre ugyanis néhány óra elegendő.


MÁV vágányzár nagyobb térképen való megjelenítése

A MÁV válaszközleménye

Mivel a MÁV a saját honlapján nem csak a vágányzárakról hallgat (a MÁV-Start címlapján és Hírek rovatában még a közlemények után sincs megemlítve a hétvégi korlátozás), hanem közleményeiről is, az alábbiakban szó szerint idézzük a MÁV válaszközleményét a VEKE csütörtöki témafelvetésére.

A MÁV-csoport cáfolja és visszautasítja a VEKE állításait

A MÁV-csoport határozottan cáfolja és visszautasítja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) „Botrányos MÁV-vágányzár: haladéktalan intézkedés szükséges” című ma megjelent cikkének állításait.

A személyszállító vasúttársaság honlapján, a www.mav-start.hu oldalon a „Hírek” menüpont alatt lévő „Vágányzárak” címre kattintva a MÁV honlapjának vonatkozó oldala látható, ahol az utasoknak szóló, részletes tájékoztatás a június 26-án és 27-én érvényben lévő vágányzári menetrendről június 17. csütörtök délelőtt óta megtalálható.

Ugyanezen információkat június 18-án, pénteken a sajtó képviselői részére közleményben is kiadta a MÁVINFORM.

Az utasok tájékoztatásával kapcsolatban a vágányzári hirdetmények az átszállásos vágányzárakra érvényes előírt határidőig valamennyi érintett állomás területén és az összes érintett szolgálati helyen található hirdető felületekre kikerültek.

A Keleti pályaudvaron az utasok hangosbemondón keresztüli tájékoztatása június 15., kedd óta 15 percenkénti ismétléssel folyamatos.

A felsorolt utastájékoztatási kötelezettség teljesítése egyszerűen ellenőrizhető (lett volna) bárki számára, ha ellátogat az érintett helyszínek bármelyikére vagy megnyitja a MÁV-csoport honlapjainak bármelyikét (www.mav.hu, www.mav-start.hu).

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

H-1087 Budapest, Könyves Kálmán körút 54-60.

www.mav.hu

Néhány további reakció

A különböző internetes fórumokon számos reakció érkezett, melyek a vonalon utazók részéről egyértelműen bizonyítják: még a MÁV-közlemény azon része sem igaz, mely szerint a tájékoztatással minden a legnagyobb rendben.

    “Osztom. Ha itt nem olvasom, akkor sehonnan nem tudtam volna meg. Ami enyhen szivas lett volna, mert tobben is jonnek vendegsegbe a hetvegen hozzank.

    * Indulo megallok a hangosban nem mondjak be, pedig azt neha meg erteni is, ellentetben a keletivel (kiveve persze, ott ahol kisporoltak egy magasvagast a mikrofonbol, es kepes osszegerjedni a mikrofon a megafonokkal, ez amugy szinten rendkivul magasfoku szakmaisagrol tesz bizonysagot)

    * Keletiben egyszer hallottam, de erthetetlen (nem mellesleg, melyik elmebeteg allat volt az, aki kitalalta, hogy ugy mondassak be, hogy “… 2010. junius 26-an es 2010. junius 27-en…” B***eg, e het szombatjan es vasarnapjan, nem??? Es azt is hozzatennem, hogy ma is csak azert hallottam, mert hallottam, hogy neni mond valamit, nem a gep, na mondom megallok, meghallgatom, hogy legalabb a vaganyzarat mondja-e legalabb, vagy valami tok mast

    * a vonaton nem mondjak be

    * a vonaton nem mukodo utastajekoztato berendezes eseten a kaller nem mondja (jo, tudom, elvileg neki semmi koze nem lenne ehhez)

    * a kocsik nincsenek teleragasztgatva hirdetmennyel

    * Elso, masodik, harmadik, negyedik, otodik vaganyfohoz (leven az erintett vonatok jellemzoen innen indulnak) akkora k. nagy kaland lenne egy A0-as ketoldalas reklamtabalat felallitani, rajta szep nagy betukkel hirdetni a vaganyzarat?Ha esetleg olvassa(k) az(ok), akinek a dolga(uk) lenne az utasok tajekoztatasa, jelzem -sorry, hogy ilyen nyersen, de ez van, kb. igy all aranyban azzal, amit ok nyujtanak nekem- hogy egy kalap szart nem er a munkaja(uk).”

    (asdf_, 2010.06.24)

    “Ha valami illetékes is olvassa akkor a figyelmébe ajánlom:

    A hétvégi vágányzár kommunikációja pocsék!!!

    Megpróbálták ugyan bemondatni valakivel a Keletiben rendszeresen de esküszöm egy szót nem lehetett érteni az egészből néhány elcsípett állomásnéven kívül. (de ezt is csak azért mert nem először járok ott)

    Szóval ha valakit érdekel ez akkor:

    1, Mondassák be valakivel akinek az orgánuma olyan vagy jobb mint a hangosé és nem egy megilletődött kisnyuszi hangja, az is töredezve és recsegve. HANGOSAN ÉRTHETŐEN, ARTIKULÁLVA.

    2, Táblázzák (papírozzák) ki.

    3. Írják ki a nagytáblára.

    4. Tegyék ki a start oldalra. (hagyjuk most hogy a Máv nem start és a többi ha véletlen valaki az utaztatással foglalkozó start oldalára tévedne mint utas legalább lássa)

    (Siemens113, 2010.06.24)

Forrás: Index fórum

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.