Újabb 49 darab metrószerelvényt rendelt Párizs | VEKE
VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Újabb 49 darab metrószerelvényt rendelt Párizs

2007-12-21
By
Kívülről így mutat a francia főváros leendő büszkesége. (forrás: Premier Kommunikációs Iroda )

Kívülről így mutat a francia főváros leendő büszkesége. (forrás: Premier Kommunikációs Iroda )


Párizs metróhálózatának üzemeltetője, az RATP, újabb 49 darab MF2000 típusú metrószerelvényt rendelt az Alstom Transport, a Bombardier Transportation és az AREVA TA konzorciumától. A megrendelés összértéke 189 millió euró, amelyből 116 millió euró a projektvezető Alstom Transport, 63 millió euró a Bombardier Transportation, 10 millió euró pedig AREVA TA részesedése.

A mostani megrendelés a második részmegrendelése annak a keretszerződésnek, amelyet az RATP és a konzorcium 2001 júliusában írt alá összesen 161 MF2000 típusú metrószerelvény gyártására és szállítására vonatkozóan. A párizsi metró 2. vonalára szánt 45 metrószerelvény szállítására 2006. januárban kapott megrendelést a konzorcium. Ezen szerelvények szállítására 2008 és 2010 között kerül sor, de a prototípusa 2007. januárja óta már üzemel. Az 5. metróvonalra szánt 49 szerelvény szállítása 2010 és 2012 között történik.

Kívülről így mutat a francia főváros leendő büszkesége. (forrás: Premier Kommunikációs Iroda )

Kívülről így mutat a francia főváros leendő büszkesége. (forrás: Premier Kommunikációs Iroda )

A képen látható MF67-es típusú kocsikat váltják majd az új szerelvények., Párizs (forrás: Wikipedia)

A képen látható MF67-es típusú kocsikat váltják majd az új szerelvények., Párizs (forrás: Wikipedia)

A 2. metróvonalra szánt új szerelvények dinamikusabbak és megbízhatóbbak, mint a régebbi típusok.

Az MF2000 típusú szerelvények üzembe állításával az RATP célja metróflottájának teljes megújítása. Az MF2000 metrószerelvények fokozatosan váltják fel az RATP 1967 és 1978 között üzembe helyezett és jelenlegi járműparkjának 40%-át kitevÅ‘, MF67 típusú szerelvényeket. Az új szerelvények a párizsi metróhálózat 2-es (Porte Dauphine-Nation), 5-ös (Place d’Italie-Bobigny) és 9-es (Pont de Sèvres-Mairie de Montreuil) vonalán közlekednek majd.

Egy MF2000 típusú metrószerelvény belső tere. (forrás: Premier Kommunikációs Iroda )

Egy MF2000 típusú metrószerelvény belső tere. (forrás: Premier Kommunikációs Iroda )

Az utastérben elhelyezett képernyők igen magas szintű utastájékoztatást tesznek lehetővé. (forrás: Premier Kommunikációs Iroda )

Az utastérben elhelyezett képernyők igen magas szintű utastájékoztatást tesznek lehetővé. (forrás: Premier Kommunikációs Iroda )

Az MF2000 típusú szerelvény energiafelhasználása 30 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos metrószerelvényeknek, köszönhetően a továbbfejlesztett vontatási rendszernek és az energia-visszatápláló elektromos fékeknek. A dinamikus teljesítményből adódóan a menetidő csökkenthető, igény szerint növelve ezzel a járatsűrűséget a csúcsidőszakokban.

Az új szerelvényekben fedélzeti biztonsági számítástechnikai rendszer is található, mely videó megfigyelÅ‘ és felvevÅ‘ rendszer lehetÅ‘vé teszi, hogy a járművezetÅ‘ akár a legkisebb problémát is azonnal észlelje, így a forgalomirányítók – szükség szerint – a lehetÅ‘ legrövidebb idÅ‘n belül is képesek lesznek majd beavatkozni.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *