VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

2016-ban is komoly kihívások állnak a tömegközlekedés utasai és az értük tenni vágyók előtt: Kérjük, Ön is segítse munkánkat, és SZJA 1%-ának felajánlásával támogassa a VEKÉ-t!

Előre kitöltött, nyomtatható Rendelkezési Nyilatkozat letölthető INNEN (PDF formátumban).

Adószámunk: 18104202-1-42

Megalakult a VEKE győri helyi tagszervezete

2007-04-26
Szerző:

Egyesületünk második helyi tagszervezete alakult meg 2007. április 15-én Győrött. A VEKE eddigi győri tevékenységéről és a helyi tagszervezet terveiről az alábbi közleményt adtuk ki.

Mindennapos reggeli zsúfoltság - van, amikor 8-10 busz is a dugóban áll, egymás után. A Baross híd tömegközlekedés számára történő kizárólagos használatát javasoljuk., Baross híd, Győr (forrás: Dorner Lajos)

Mindennapos reggeli zsúfoltság – van, amikor 8-10 busz is a dugóban áll, egymás után. A Baross híd tömegközlekedés számára történő kizárólagos használatát javasoljuk., Baross híd, Győr (forrás: Dorner Lajos)


A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), melynek nevéhez több nagy sikerű budapesti közlekedési fejlesztés kötődik – pl. az éjszakai járatok új rendszere, a 41-es villamos, a 112-es busz vonalának meghosszabbítása, a 7-es buszcsalád átszervezése stb. –, 2007. tavaszi közgyűlésén megalapította győri helyi tagszervezetét. Tagjai győri és győri kötődésű szakemberek és közlekedésbarátok, akik eddig az anyaszervezeten belül végezték tevékenységüket, most önállóan is készek a nagyközönség elé állni, hogy bemutassák tervüket Győr autóbusz-közlekedésének jelentős javítására.

Az egyesület Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának megbízásából, a Kisalföld Volán Zrt. munkatársainak bevonásával 2007. januárjában tanulmányt készített „Győr helyi autóbusz-közlekedésének, vonal- és járatszerkezetének felülvizsgálata” címmel.

A tanulmány elkészítését az tette szükségessé, hogy az elmúlt húsz évben közel egyharmadára csökkent az utasok száma, amire a válasz eddig kizárólag a járatok ritkítása volt, melynek következtében újabb és újabb utasok szálltak át autóba. Az „ördögi körből” kizárólag a hálózat átalakításával lehet kilépni.

A jelenlegi hálózat legfőbb problémája, hogy egyes városrészeket az utasszámhoz képest aránytalanul sok különböző vonal szolgál ki, így a magas üzemeltetési költségek ellenére a buszok ritkán járnak és kihasználatlanok. Bizonyos vonalak egyesítésével megoldhatóvá válik a várakozási idő csökkentése szinte minden városrészben, többletköltség nélkül. A városnak vannak gyengén ellátott, illetve teljesen ellátatlan területei, melyek feltárását a jelenlegi költségkeretek között kell megoldani. Ez a hálózat teljes átalakítása nélkül elképzelhetetlen.

A javasolt hálózaton szinte minden városrész még vasárnap este is a jelenleginél jelentősen gyakrabban és kiszámíthatóbban érhető el. Tervünk új területeket von be az autóbusz-közlekedésbe (pl. Nyugat-Belváros) és rendszeres, egész napos elérést biztosít jelenleg csak időszakosan elérhető helyeknek (pl. Új köztemető, ipari területek). Régen hiányolt közvetlen összeköttetéseket pótol (pl. Gyárváros–Marcalváros, Szabadhegy–Belső-Adyváros, iskolakezdéskor Szabadhegy–Marcalváros).

A tanulmány az új hálózat terve mellett további lehetőségeket mutat fel a közösségi közlekedés színvonalának emelésére (pl. az utastájékoztatás, a forgalomirányítás, az autóbuszok előnyben részesítése, az üzemidő kiterjesztése, valamint a jegy- és bérletkínálat bővítése terén).

Más városok tapasztalatai alapján a szolgáltatás minőségének javítása utasszám- és bevétel-növekedést eredményez. Ezáltal a hálózat a jelenleginél gazdaságosabban üzemeltethető, így a további járatrikítások szükségtelenné válhatnak.

Mindennapos reggeli zsúfoltság - van, amikor 8-10 busz is a dugóban áll, egymás után. A Baross híd tömegközlekedés számára történő kizárólagos használatát javasoljuk., Baross híd, Győr (forrás: Dorner Lajos)

Mindennapos reggeli zsúfoltság – van, amikor 8-10 busz is a dugóban áll, egymás után. A Baross híd tömegközlekedés számára történő kizárólagos használatát javasoljuk., Baross híd, Győr (forrás: Dorner Lajos)

A tanulmányt a VEKE Győri Helyi Tagszervezete jelenleg a város képviselőivel egyezteti, és rövidesen a nagyközönség elé tárja.

Az egyesület hosszabb távon is aktívan részt kíván venni a város közösségi közlekedésének fejlesztésében és népszerűsítésében, beleértve a kötöttpályás közlekedés lehetőségét is.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.