VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

A világ leghosszabb városi autóbuszát rendelte meg Sao Paulo

2004-10-27
By
Volvo B12M Sao Pauloban. (forrás: Volvo Buses)

Volvo B12M Sao Pauloban. (forrás: Volvo Buses)


A brazil Viação Campo Belo busztársaság Sao Paulo térségének egyik legnagyobb buszüzemeltetője, mintegy 4000 db városi buszt üzemeltet Dél-Amerika egyik legnagyobb városában. A Volvotól nemrégiben megrendelt 26.8 méter hosszú duplacsuklós autóbuszok 300 utast fognak tudni elszállítani egy olyan útvonalon, ahol gazdaságossági okokból a metróépítés helyett az elkülönített buszsávon közlekedő nagykapacitású autóbuszok közlekedtetését választották.

A 26.8 méter hosszú duplacsuklós jármű a világ leghosszabb szériában gyártott városi autóbusza. (forrás: Volvo Buses)

A 26.8 méter hosszú duplacsuklós jármű a világ leghosszabb szériában gyártott városi autóbusza. (forrás: Volvo Buses)

A világ leghosszabb városi autóbuszaként hirdetett 30 db Volvo B12M típusú autóbusz a forgalmas Avenida 9 de Julho-n (július kilencedike sugárút) fog közlekedni, Sao Paulo üzleti negyedében. A duplacsuklós autóbusz vezetője nem a jármű bal szélén, hanem a megszokottól eltérően középen fog ülni, az így elért jobb kilátás és az utasoktól való elszigeteltség a közlekedés biztonságának növelésére hivatott.

Volvo B12M Sao Pauloban. (forrás: Volvo Buses)

Volvo B12M Sao Pauloban. (forrás: Volvo Buses)

Az új járművek felépítményét a Volvo a brazil Indocar céggel közösen tervezte és gyártja. (forrás: Volvo Buses)

Az új járművek felépítményét a Volvo a brazil Indocar céggel közösen tervezte és gyártja. (forrás: Volvo Buses)

A Közép- és Dél-Amerikában, illetve Ázsiában egyre inkább elterjedő BRT-rendszerű (Bus Rapid Transit) buszvonalakon a járművek a vonal túlnyomó részén elkülönített buszsávokban haladhatnak, az utasoknak pedig már a megállóban előre ki kell fizetniük utazásukat vagy be kell mutatniuk bérletüket, hogy az utascsere gyorsan megtörténhessen. Mexikó, Brazília, Chile és Kolumbia mellett Kínában, Indiában és Indonéziában is üzemelnek ilyen BRT-rendszerek, amelyek telepítési költsége a metróépítésnek legfeljebb a huszad részét teszik ki és az üzemeltetés is lényegesen kevesebbe kerül.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *