Autóbuszpótló vonat Pozsonyban
2006. szeptember 8. és október 31. között a pozsonyi 52-es és 56-os autóbuszok Raèa és Východné között építési munkák miatt nem tudtak közlekedni. Ezért a Szlovák Vasút (ZSSK) és a és a Pozsonyi Közlekedési Vállalat (DPB) közös üzemeltetésben autóbuszpótló vonatot indított, ezzel kímélve meg az utasokat a többszöri átszállástól, mely közel 40 perccel hosszabbította (volna) meg az utazási időt.
Az ingaforgalom Bratislava-Predmestie és Bratislava-Východné állomások között került felvételre. A vonal a 155-ös (városi) jelzést viselte, s 30 percenként, öt perces menetidővel közlekedett rajta egy 810-es motorkocsi.
A vonal szervezésében részt vett az újonnan megalakított Bratislavská Integrovaná Doprava (BID), a pozsonyi közlekedési szövetség is, melynek feladata a pozsonyi tarifaközösség létrehozása és az integrált közlekedési rendszer működésének koordinálása.
Az ideiglenesként létesített viszonylat az utasok között hamar népszerű lett és emiatt az építkezési munkák befejeztével is közlekedik, egyelőre csak munkanapokon csúcsidőben.
Pozsonyban ez az első eset, hogy városi közlekedési menetjegyekkel vasúton is utazhatnak az utasok. További érdekesség, hogy csak a városi jegyek érvényesek rá, a nagyvasúti jegyek nem.
Cikkünk az Eisenbahn Österreich 2007/1 számának híre alapján készült.