VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Dortmundba is a Bombardier szállít

2005-12-19
By
A Bombardier Dortmundba szállítandó Flexity Classic villamosának fantáziaképe, Dortmund (forrás: http://www.bombardier.com)

A Bombardier Dortmundba szállítandó Flexity Classic villamosának fantáziaképe, Dortmund (forrás: http://www.bombardier.com)


A Dortmund közlekedéséért felelős Dortmunder Stadtwerke AG (DSW21) 47 darab Flexity Classic típusú alacsonypadlós csuklós villamost rendelt a Bombardiertől.

A design, a mechanikus részek, és az összeszerelés a Bombardiertől származik, a villamosokat a cég németországi, bautzeni gyárában szerelik össze. Az elektronikát a Vossloh Kiepe GmbH szállítja. A 47 jármű leszállítása a szerződés szerint 2007. október és 2010. augusztus között esedékes, és Dortmund városa további 5 járműre rendelkezik opcióval.

A Bombardier Dortmundba szállítandó Flexity Classic villamosának fantáziaképe, Dortmund (forrás: http://www.bombardier.com)

A Bombardier Dortmundba szállítandó Flexity Classic villamosának fantáziaképe, Dortmund (forrás: http://www.bombardier.com)

A dortmundi villamosok a Frankfurt számára szállított járművek alapjaira épülnek majd, a 30 méteres kocsikban 178 utas utazhat, közülük 64-nek jut ülőhely. Az utasok kényelmét és biztonságát légkondicionáló berendezés, valamint az utastérben elhelyezett kamera szolgálja. A kocsikban speciális környezetet alakítanak ki mozgáskorlátozott utasok számára is.

A veke.hu ismeretei szerint Dortmund városa elsősorban a 403 és 404 jelzésű, jelenleg hagyományos villamosvonalként üzemelő viszonylatokon közlekedő N8 típusú kocsikat szeretné kiváltani az új járművekkel, amelyek (az N8-asok jelenlegi üzeméhez hasonlóan) csatolva közlekednének.

Ezeket a vonalakat U43 ill. U44 jelzéssel a közeljövőben Stadtbahnná alakítják, számukra a Belvárosban alagutat építenek, itt közlekedhetnek majd az új kocsik.

Érdekesség, hogy Dortmund is belekezdett így a meglévő magaspadlós Stadtbahn-hálózata mellett egy alacsonypadlós (így a korábbi hálózatrésszel nyilvánvalóan nem kompatibilis) Stadtbahn kiépítésébe.

A kiváltott N8 típusú kocsik azonban várhatóan továbbra is megmaradnak, mivel a rájuk érvényes Cross Border Leasing miatt selejtezésükre nincs lehetőség.

Forrás:

Bombardier sajtóközlemény

Strassenbahn Magazin

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *