78 motorvonat a Ruhr-vidékre
A DB Regio NRW (a német állami vasúttársaság észak-rajna-vesztfáliai regionális leányvállalata) 78 darab 422-es tÃpusú motorvonatot vásárol a Ruhr-vidék S-Bahn közlekedése számára. A szerzÅ‘dés összértéke meghaladja a 300 millió eurót (cikkünk Ãrásakor 1 euró 251 forinttal egyenértékű).
A járművek szállÃtására vonatkozó szerzÅ‘dést december 28-án hozta nyilvánosságra a DB Regio és a konzorciumba összeállt két gyártó, az Alstom és a Bombardier.
A 422-es tÃpusú vonatokat 2008 és 2012 között szállÃtják le, 2008-tól az S1 (Solingen–Düsseldorf) és az S9 (Haltern–Bottrop–Essen–Wuppertal) vonalakon fogják leváltani a jelenleg ott közlekedÅ‘ régebbi szerelvényeket.
A Ruhr-vidéken jelenleg még sok helyütt közlekednek S-Bahn jelleggel is mozdonyos ingavonatok, másutt pedig 423-as tÃpusú motorvonatok járnak. Ez utóbbi tÃpus továbbfejlesztéseként készül a 422-es, amely elsÅ‘ként az imént emlÃtett mozdonyos ingákat fogja leváltani. A gyártók és a német vasút közös közleménye szerint a 422-es az elÅ‘d-tÃpushoz képest elsÅ‘sorban az utazási kényelem terén mutat fejlÅ‘dést. Az ülések ergonómiailag kedvezÅ‘bben lettek kialakÃtva, és az utastér megvilágÃtása is kellemesebb lett.
Az utasok számára ugyan kevésbé jelentÅ‘s, ám mégis fontosabb változások figyelhetÅ‘ek meg a műszaki kivitelben. Teljes egészében újratervezték a fékrendszert, a járművek mágneses sÃnféket is kaptak. Az energiatakarékosságról a járművek alacsony tömege, a fékellenállásokon keletkezÅ‘ hÅ‘nek az utastér fűtésére való felhasználása, valamint a fékezés közbeni energia-visszatáplálás gondoskodik.
A vonatok végsebessége 140 km/h (ezt itt ki is tudják használni), a szerelvények 192 ülÅ‘helyet tartalmaznak. A teljes hosszban átjárható szerelvényekbe gyorsan nyÃló-záródó ajtókat épÃtenek, és a teljes utastér légkondicionált lesz.
A vonatok gyártása teljes egészében Németországban fog történni, a gyártók mannheimi, siegeni, henningsdorfi és salzgitteri üzemeiben.
Forrás: Bombardier, Deutsche Bahn AG