10 perces ütemes vasúti tesztüzem München és Dachau között
2005. december 5. és 7. közt a reggeli és a déltáni csúcsidÅ‘szakban tesztüzemben 10 percenként fog közlekedni a münchneni S-Bahn 2-es vonala Ostbahnhof és Dachau közt. Reggel 6:18 és 9 óra közt 7, mÃg délután 15:53 és 18:33 közt kilenc többletindulással számolhatnak az errefelé közlekedÅ‘ utasok. Az új indulások illeszkednek az ütembe, azaz pontosan felezik az S2 ma 20 perces követési idejét. A tesztüzem célja annak vizsgálata, hogy a meglévÅ‘ épÃtett infrastruktúrában milyen további változásokra van esetleg szükség, hogy állandó jelleggel bevezethessék a tÃzperces ütemet a csúcsidÅ‘ben.
A sűrűbb közlekedés érdekessége, hogy ezáltal az S-Bahn Stammstreckén a jelzett idÅ‘szakban óránként és irányonként 30 szerelvény fog közlekedni. A Stammstrecke, amely Európa legterheltebb vasútvonala Ãgy eléri kapacitásának felsÅ‘ határát.
Laim és Dachau között (tehát a Stammstreckét elhagyva, az ingolstadti fÅ‘vonalon) az S-Bahn külön vágánypárt kapott, Ãgy ezen a szakaszon infrastrukturálisan elkülönül az elÅ‘városi és a távolsági vasúti közlekedés. Az itt érintett megállókban egyébként a távolsági vonatok nem állnak meg. Innen tovább, Petershausenig továbbra is azonos vágányon közlekedik az S-Bahn (itt ezentúl is csak 20 percenként), az ICE, és minden erre haladó vonat.
A tesztüzemben közlekedő vonatokat az utasok is igénybe vehetik, azok menetrendszerűségét azonban az S-Bahn nem garantálja.