VEKE
Városi és El?városi Közlekedési Egyesület

Újabb használt buszok a Volánbusznál

2005-09-13
By
Új beszerzésű autóbuszok az új érdi autóbusz-pályaudvaron, Budai út, intermodális csomópont, Érd (forrás: Szőke Lajos)

Új beszerzésű autóbuszok az új érdi autóbusz-pályaudvaron, Budai út, intermodális csomópont, Érd (forrás: Szőke Lajos)


Az év elején forgalomba állt 17 db Neoplan Transliner N318 L/NF típusú autóbuszok után újabb használt járműveket vásárolt a Volánbusz Rt. A 2004. végén kiírt használtbusz-beszerzési tender eredménytelensége után a NeoMan és az EvoBus is újsághirdetésekben kínált használt autóbuszokat eladásra igen kedvező feltételekkel. A Volánbusz Rt. élve a Közbeszerzési törvény által adott lehetőséggel tárgyalásos úton megállapodott a cégekkel a buszok megvásárlásáról. Így összesen 56 db használt autóbusz állhat forgalomba a közeljövőben a társaság területén.

A 17 db Mercedes O530 Citaro típusú szóló autóbusz Ausztriából érkezett, többségük a Blaguss Wien tulajdonában volt. A buszok 6-7 évesek, igen jó műszaki állapotban vannak. Alacsonypadlós kialakításúak, a padlómagasság a megállókban süllyeszthető, elektronikus útvonaljelzőkkel és automata váltókkal vannak felszerelve. Az autóbuszok közül 13 db Zsámbék térségében, 4 db pedig a BKV-val történő egyeztetések lezárulta után a BKV 88-as vonalán fog közlekedni.

Mercedes O530 Citaro autóbusz (a sofőr Demszky Gábor), Budai út, intermodális csomópont, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Mercedes O530 Citaro autóbusz (a sofőr Demszky Gábor), Budai út, intermodális csomópont, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Mercedes O530 Citaro autóbusz belseje, Budai út, intermodális csomópont, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Mercedes O530 Citaro autóbusz belseje, Budai út, intermodális csomópont, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

A 14 db városi kivitelű Mercedes O405 GN2 típusú csuklós autóbusz 1996. decemberében állt forgalomba Berlinben a BVG színeiben. A lízingszerződés lejártával kerültek vissza az EvoBushoz, amely a Volánbusz részére értékesítette azokat. A buszok alacsonypadlósak, a második ajtónál mozgássérültek részére egy kihajtható rámpa található. Az elektronikus viszonylatjelzővel, automata váltóval és légkondícionáló berendezéssel felszerelt autóbuszok várhatóan Vác, valamint Gödöllő térségében fognak forgalomba állni.

Mercedes O405 GN2 autóbusz, Budai út, intermodálsi csomópont, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Mercedes O405 GN2 autóbusz, Budai út, intermodálsi csomópont, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Mercedes O405 GN2 csuklós autóbusz belseje, Budai út, intermodális csomópont, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Mercedes O405 GN2 csuklós autóbusz belseje, Budai út, intermodális csomópont, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

A 25 db Neoplan N4020 Megatrans típusú 15 méter hosszú autóbusz szintén Berlinből, a BVG-től érkezik. A kocsik az első 15 méter hosszúságú buszok voltak Berlin tömegközlekedésében, azután rendelték őket, hogy az immár a Volánbusz tulajdonában levő Neoplan N318 L/NF típus prototípusa kedvező fogadtatásban részesült. A buszok 8 évesek, felszereltségük a Mercedes csuklósokhoz hasonló, alacsonypadlósak, a 2. ajtónál megtalálható a mozgássérült-rámpa, valamint elektronikus viszonylatjelzővel rendelkeznek, automata váltósak és légkondícionáltak. A többségük várhatóan Érd, Monor és Szigethalom térségében áll majd forgalomba, míg négy a kelenföldi üzemegységhez kerül. Ez utóbbiak várhatóan különjárati feladatokat fognak majd ellátni, elsősorban a MOL számára.

Neoplan N4020 autóbusz, Budai út, intermodális csomópont, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Neoplan N4020 autóbusz, Budai út, intermodális csomópont, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Neoplan N4020 autóbusz belseje, Budai út, intermodális csomópont, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Neoplan N4020 autóbusz belseje, Budai út, intermodális csomópont, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

A buszok forgalomba állásával egyre több korszerűnek mondott nyugati típus jelenik meg a Volánbusz járműparkjában. A társaság rossz anyagi helyzete miatt a közeljövőben várhatóan továbbra is használt autóbuszok segítségével fogja az elöregedett járműparkját fiatalítani. A Neoplan N4020-as típus a már a Volánbusznál állományban lévő, igen problémás Neoplan Transliner N318 L/NF típussal szemben megbízható típusnak számít.

Induló kocsiállás, Budai út, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

Induló kocsiállás, Budai út, Érd (forrás: Friedl Ferenc)

A Mercedes Citaro és az O405GN2-es is megbízható, kedvelt típus Nyugat-Európában, remélhetőleg nálunk sem lesznek velük komolyabb problémák. Kedvező üzemeltetési tapasztalatok esetén újabb típusok bevezetése helyett érdemes lehet ezen típusokból további járműveket beszerezni.

Related Posts with Thumbnails

Hozzászólások



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *