Újabb használt buszok a Volánbusznál
Az év elején forgalomba állt 17 db Neoplan Transliner N318 L/NF típusú autóbuszok után újabb használt járműveket vásárolt a Volánbusz Rt. A 2004. végén kiírt használtbusz-beszerzési tender eredménytelensége után a NeoMan és az EvoBus is újsághirdetésekben kínált használt autóbuszokat eladásra igen kedvező feltételekkel. A Volánbusz Rt. élve a Közbeszerzési törvény által adott lehetőséggel tárgyalásos úton megállapodott a cégekkel a buszok megvásárlásáról. Így összesen 56 db használt autóbusz állhat forgalomba a közeljövőben a társaság területén.
A 17 db Mercedes O530 Citaro típusú szóló autóbusz Ausztriából érkezett, többségük a Blaguss Wien tulajdonában volt. A buszok 6-7 évesek, igen jó műszaki állapotban vannak. Alacsonypadlós kialakításúak, a padlómagasság a megállókban süllyeszthető, elektronikus útvonaljelzőkkel és automata váltókkal vannak felszerelve. Az autóbuszok közül 13 db Zsámbék térségében, 4 db pedig a BKV-val történő egyeztetések lezárulta után a BKV 88-as vonalán fog közlekedni.
A 14 db városi kivitelű Mercedes O405 GN2 típusú csuklós autóbusz 1996. decemberében állt forgalomba Berlinben a BVG színeiben. A lízingszerződés lejártával kerültek vissza az EvoBushoz, amely a Volánbusz részére értékesítette azokat. A buszok alacsonypadlósak, a második ajtónál mozgássérültek részére egy kihajtható rámpa található. Az elektronikus viszonylatjelzővel, automata váltóval és légkondícionáló berendezéssel felszerelt autóbuszok várhatóan Vác, valamint Gödöllő térségében fognak forgalomba állni.
A 25 db Neoplan N4020 Megatrans típusú 15 méter hosszú autóbusz szintén Berlinből, a BVG-től érkezik. A kocsik az első 15 méter hosszúságú buszok voltak Berlin tömegközlekedésében, azután rendelték őket, hogy az immár a Volánbusz tulajdonában levő Neoplan N318 L/NF típus prototípusa kedvező fogadtatásban részesült. A buszok 8 évesek, felszereltségük a Mercedes csuklósokhoz hasonló, alacsonypadlósak, a 2. ajtónál megtalálható a mozgássérült-rámpa, valamint elektronikus viszonylatjelzővel rendelkeznek, automata váltósak és légkondícionáltak. A többségük várhatóan Érd, Monor és Szigethalom térségében áll majd forgalomba, míg négy a kelenföldi üzemegységhez kerül. Ez utóbbiak várhatóan különjárati feladatokat fognak majd ellátni, elsősorban a MOL számára.
A buszok forgalomba állásával egyre több korszerűnek mondott nyugati típus jelenik meg a Volánbusz járműparkjában. A társaság rossz anyagi helyzete miatt a közeljövőben várhatóan továbbra is használt autóbuszok segítségével fogja az elöregedett járműparkját fiatalítani. A Neoplan N4020-as típus a már a Volánbusznál állományban lévő, igen problémás Neoplan Transliner N318 L/NF típussal szemben megbízható típusnak számít.
A Mercedes Citaro és az O405GN2-es is megbízható, kedvelt típus Nyugat-Európában, remélhetőleg nálunk sem lesznek velük komolyabb problémák. Kedvező üzemeltetési tapasztalatok esetén újabb típusok bevezetése helyett érdemes lehet ezen típusokból további járműveket beszerezni.