Intermodális csomópont Érden
2005. szeptember 5-én adták át Érd központjában az új intermodális csomópontot, melynek része egy új autóbusz-pályaudvar és egy háromszintes, 550 férőhelyes, ingyenes P+R parkolóház. Mindez az augusztus 25-én átadott bevásárlóközpont szerves részét képezi. Közvetlenül csatlakozik a meglévő Érd alsó vasútállomáshoz, így lehetőség van átszállni a vonatokra is.
A komplexum helye korábban parlagon hevert, a város egyik szégyenfoltja volt, mindössze a Volánbusz Rt. autóbuszai álltak itt. A XX. század első évtizedeiben a tervek szerint itt helyezkedett volna el a meghosszabbított Tétényi-HÉV végállomása, de ez soha nem valósult meg a világháborúk és a gazdasági válságok miatt. Pedig még a vágányok nyomvonalát is kiszabályozták, mely jól kivehető, ha rátekintünk Érd térképére.
1972-ben, a korábban Érd felső vasútállomás mellett, a Mária utcában elhelyezkedő buszállomás kiváltására épült a Budai út – Diósdi út kereszteződésében egy buszpályaudvar, a földszintjén többek között élelmiszer üzlettel és az egykori híres Pelikán étteremmel az emeletén. Az évek során igen leromlott a műszaki állapota és esztétikailag sem nyújtott éppen egy felemelő látványt. A Volánbusz Rt. anyagi lehetőségei azonban nem tették lehetővé, hogy egy komolyabb átépítésre kerüljön sor, bár kisebb felújításon átesett pár éve.
Két és fél esztendővel ezelőtt kereste meg Érd önkormányzatát egy osztrák befektető cég, mely fantáziát látott a hatalmas méretű üres területben. A tárgyalásokba bekapcsolódott a Volánbusz Rt. is, mivel részben az ő tulajdonuk is volt a telek. Az ő javaslatukra született meg a most megvalósult beruházás, miszerint össze lehetne kapcsolni a fejlesztést egy új autóbusz pályaudvar és parkolóház építésével. Így kiváltható a régi épület is.
Az építkezés 2004 őszén kezdődött el az építési terület körbekerítésével. A tereprendezés során több ezer m3 földet mozgattak meg. 2005. január 19-én tették le a létesítmény alapkövét. A vasúti vágányok felől résfalas technológiával támfal épült. Ide került a részben kéreg alatti 8850 m2 alapterületű új autóbusz pályaudvar és a fölötte elhelyezkedő parkolóház. A vasút peronjainak megközelítése érdekében lépcsőházat alakítottak ki a szintek között. Készült ilyen kapcsolat a majdan a vágányok alatt építendő gyalogos aluljáróhoz is, mely várhatóan 2007-re valósul meg a MÁV Rt. beruházásában. 11 indító, 4 érkező és 6 tároló kocsiállást építettek a kivitelezők, innen fognak indulni a helyi és helyközi járatok. Korszerű vizuális és hangbemondásos tájékoztatás, egyértelmű feliratok segítik az utasokat. Új várótermet és bérletpénztárat is létesítettek. A pályaudvar teljes területe akadálymentesített. Nem titkoltan mintaprojektként kezeli ezt az autóbusz társaság. Az épület megközelítése érdekében egy körforgalmú csomópontot hoztak létre a Budai úton.
A beruházás révén egy a XXI. század igényeinek megfelelő közlekedési csomópont jött létre. Egy helyre került így az autóbuszpályaudvar, a vasútállomás és a P+R parkoló, mely fontos része az elővárosi közlekedésnek. Az utasok kulturált körülmények között várhatnak a járatokra, az autósok pedig biztonságban helyezhetik el járműveiket és ülhetnek fel a vonatra, ezáltal is csökkentve az utak terhelését. Ehhez már csak Érd alsó felújítása szükséges. A tervek készen vannak, remélhetőleg minél hamarabb meg is valósulhatnak. A későbbiekben a Volánbusz járatok a vasútra ráhordó szerepet fognak betölteni, ezért is igen jelentős ez az országban még egyedülálló és remélhetőleg követőkre találó beruházás.